Elektronikus ügyintézés bevezetése a
Bujáki Szent-Györgyi Albert Általános Iskolában
A Bujáki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola 2019 márciusától bizonyos ügytípusokra bevezeti az elektronikus ügyintézés lehetőségét a gondviselők számára.
Ezek közül a leggyakoribb ügytípusok:
1. Tanulói mulasztás igazolása
2. Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
Az elektronikus ügyintézés elindítását és nyomonkövetését ezzel a leírással segítjük.
1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről
Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://bujakiszgya.e-kreta.hu címen. (Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be, amit 2019 márciusában mindenki megkapott. )
Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot:
Ezt kiválasztva a felület átirányításra kerül az e-Ügyintézés felületére és a bejelentkezés is automatikusan megtörténik. Ez a felület így néz ki:
Megjegyzés: Erre a felületre be lehet jelentkezni a KRÉTA felülettől függetlenül is a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap címen, a KRÉTÁ-ban használt gondviselői felhasználói névvel és jelszóval.
2. lépés: Az ügy elindítása az e-Ügyintézés felületén
Iskolánkban indítható leggyakoribb ügyek a TANULMÁNYOKKAL KAPCSOLATOS ÜGYINTÉZÉS részben találhatók, itt kell a megfelelőt kiválasztani (pl. a Tanulói mulasztás igazolása) . A kiválasztás után mindegyiknél egy űrlap jelenik meg, melyet ki kell tölteni.
ÜGY NEVE: TANULÓI MULASZTÁS IGAZOLÁSA
Ez az ügy akkor indítandó, ha
1. az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan vagy
2. a szülői igazolása terhére (félévente 3 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy
3. hivatalos távollétet szeretne bejelenteni (pl.: rendőrségi, bírósági igazolás) vagy
4. pályaválasztási célú igazolást szeretne benyújtani (csak 7-8. évfolyamon, évente maximum 2 alkalommal)
5. kikérő birtokában szeretné a mulasztást igazolni.
A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét valamint ki kell választani, hogy milyen típusú igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.
A kérelem - a beküldés előtt - az Előnézet gombra kattintva megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést.
3. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése
Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el.
Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes Megtekinteni. A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, amely a Megtekintés gombra kattintva pdf-ben le is tölthető.
Bujáki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
3047 Buják, Glatz Oszkár utca 1.
06-32-488-022;
06-30-798-6649